Stellantis 2022’yi rekor finansal sonuçlarla kapattı
Dünyanın önde gelen otomotiv kümelerinden biri olan Stellantis, 2022 yılını küresel büyüme rakamlarıyla kapattı.
2022 mali dönemi için rekor sonuçlar yayınlayarak birleşme sinerjilerinin gerçekleştirilmesini hızlandıran küme, ilk günden itibaren yürütme hızına net bir şekilde odaklanarak sağlam bir ticari performans oluşturdu.
Stellantis, “Dare Forward 2030″ stratejik planını hız kesmeden uygulamaya devam ediyor ve hareket özgürlüğünü korumaya devam ediyor. Stellantis’in CEO’su Carlos Tavares; “Finansal sonuç kayıtlarımızla, Dare Forward 2030 stratejik planına odaklanarak Avrupa’daki elektrifikasyon stratejimizin etkinliğini kanıtladık. Artık 2023’ten itibaren Kuzey Amerika’daki ilk tamamen elektrikli araçlarımızla aynı dönüşüm yolculuğuna öncülük edecek teknolojiye, ürünlere, hammaddelere ve pil ekosistemine sahibiz. daha sürdürülebilir bir geleceğe katkılar.”
Stellantis CEO’su Carlos Tavares
Mart 2022’de tanıtılan Dare Forward 2030, şirketin net gelirlerini 2030’a kadar (2021’e kıyasla) ikiye katlayarak 300 milyar Euro’ya çıkarmasını ve 10 yıl boyunca çift haneli Düzeltilmiş Faaliyet Geliri (AOI) marjlarını korumasını sağlayacak üç temeldir. üzerine inşa ediyor.
Care: Stellantis, 2021 yılına kıyasla 2030 yılına kadar karbon emisyonlarını yarı yarıya azaltmayı ve 2038 yılına kadar karbon net sıfıra ulaşmayı hedefliyor. Şirket, endüstriyel ve gayrimenkul (Kapsam 1 ve 2) karbon ayak izini 2022’de %11 azalttı. müşteri memnuniyetinde 1 numara olma yolunda, aracı son kullanıcıya teslim ettikten 3 ay sonra araç kusur oranlarında %30 oranında azalma kaydetti. Şirketin kilit İK süreçlerinin tümü, çeşitlilik ve kapsayıcılık taahhütleriyle uyumludur ve liderlik pozisyonlarının %27’si kadınlar tarafından yönetilmektedir. Şirket, 2025 yılına kadar bu oranı %30’a çıkarmayı hedefliyor.
Teknoloji (Teknoloji): Stellantis’in elektrikli geçiş atılımı, 2022’de 288.000 araca ulaştı ve küresel l-bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları yıldan yıla %41 arttı. Şu anda sunulan 23 BEV araçla, BEV ürün yelpazesi 2024’ün sonuna kadar ikiye katlanarak 47’ye çıkacak. Şirket, 2030 yılına kadar dünya çapında 75’in üzerinde BEV modeli ve dünya çapında 5 milyon BEV satmayı hedefliyor. Stellantis, EU30 Ticari Araç BEV satışlarında 1. sırada yer aldı. EU30 genel BEV satışlarında 2. ve Peugeot e-208 ile Fransa’da 1.
Şirket, Automotive Cells Company, Samsung SDI ve LG Energy Solution ile beş gigafabrika (üç Avrupa’da ve iki Kuzey Amerika’da) inşa etme pozisyonlarını onayladı. Hammaddelerin dikey entegrasyonu odak noktası olmaya devam edecektir. Ayrıca Vulcan Energy, Controlled Thermal Resources, Alliance Nickel Limited (eski adıyla GME Resources Limited), Element 25 ve Terrafame ile farklı anlaşmalar imzalanmıştır.
Stellantis, Archer ile stratejik ortaklığını derinleştiriyor. Şirket, şehir içi ulaşımı hafifletmeye yardımcı olmak için Archer’ın amiral gemisi elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçağı Midnight’ı ortak üretme planlarını duyurdu. Şirket, hidrojenle çalışan çözümlerin geliştirilmesini hızlandırmak için sıfır emisyonlu hidrojen taşımacılığında dünya lideri olan Symbio’dan hisse almayı planladığını duyurdu. Stellantis Ventures ayrıca 10 başlangıç yatırımı yaptı. 2023 yılında 3 proje satışa çıkacak.
Stellantis’in yazılım geliştirmesi, Amazon, Foxconn ve Qualcomm gibi derin iştirakler, 1.500’den fazla yazılım mühendisinin işe alınması ve Yazılım ve Veri Akademisi’nden yaklaşık 700 mezun ile sağlam bir temel kazandı. Bu arada STLA Brain, STLA SmartCockpit ve STLA AutoDrive yazılım platformlarının geliştirmeleri devam ediyor. Prototip yol testleri 2023’ün ikinci yarısına kadar devam edecek ve teknoloji üretimi 2024’ün sonunda başlayacak. Stellantis, aiMotive’i satın almasıyla yapay zeka ve otonom sürüş çekirdeği teknolojisi geliştirdi. Satın alma, BMW ve Waymo ile mevcut çalışmaları tamamlıyor.
Yazılım büyüme stratejisi, 2022’de 2021’e kıyasla %25 büyüyen iş hacmiyle, 20 milyar Euro’luk Net Gelir ve ~%40 Brüt Kar marjı olan 2030 hedeflerini tutturma yolunda ilerliyor. 5 yıl mobil otopark) yaklaşık 13 milyon araç oldu. Hedef, 2030 yılına kadar 34 milyona ulaşmaktır. Ayrıca, STLA Brain ve standardizasyon çabaları, eski sistemlerden ve tahlillerden araç başına ECU’ları >%50 oranında azaltmayı öngörüyor.
Değer: Stellantis, ana işini desteklemek için 7 yeni değer yaratan ek alan belirledi ve yıldan yıla büyüme kaydetti.
• Bugüne kadar ABD Finco operasyonları, ABD bayilerinin yaklaşık %90’ının eklenmesiyle genişlemeye devam etti.
• İtalya’daki ilk Döngüsel ekonomiMerkezi ve hafif ticari araçların elektrikle yenilenmesi konseptini geliştirmek için Qinomic ile stratejik bir ortaklık da dahil olmak üzere Döngüsel Ekonomi stratejisini duyurdu.
• Aramis Group, İtalya ve Avusturya’daki satın almalarla Avrupa’daki çevrimiçi ikinci el araba satış liderliğini pekiştirdi. Şirket ayrıca 2023’te Kuzey Amerika’da Spoticar’ı tanıtarak bayilerin ikinci el araç satışlarını genişletiyor.
• Mobilisights, Ocak 2023’te kullanıma sunuldu. Hizmet olarak veri çözümüyle şirketin büyümesini destekleyen bağımsız bir iş birimi.
Daha da önemlisi, tüm bölgeler büyüyor ve rekor karlılık sağlıyor. “Üçüncü Motor” Orta Doğu ve Afrika, Güney Amerika, Çin, Hindistan ve Asya Pasifik – Net gelirleri yıldan yıla %34 artırdı. 2022 için AOI, katkısını iki kattan fazla artırarak 3,8 milyar Euro’ya çıkardı ve Şirketin 2030 yılına kadar küresel Net gelirlerinin %25’inden fazlasını elde etme hedefine ulaşma yolunda ilerleme kaydetti.