Haber

Bakan Tekin: “Öğretmen Atamaları ve Mülakatlar”ı Anlattı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, öğretmen atamaları ve mülakat sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Bakan Tekin, mülakat sürecini sorunsuz bir mülakat sürecine dönüştürmek istediklerini söyledi.

Öğretmen A Bitirme ve Öğretmen Görüşme Süreci

Atama bekleyen öğretmenlerle ilgili soruyu yanıtlayan Tekin, şu değerlendirmelerde bulundu: Milli Eğitim Bakanı olarak aramıza yeni öğretmenlerin gelmesini arzu ediyorum ve istiyorum. Hesaplamalarımıza göre ihtiyaç duyduğumuz rakamları Hazine ve Maliye Bakanımız ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığımızla paylaştık. Sonuçta bütçeyi oluşturan mekanizmalar var. Artık 2024 bütçesi oluşturulacak. 2024 bütçesinde toplam kamuda kaç işçinin istihdam edileceğine dair bize bir rakam verilecek. Sonra da bizimle paylaşacaklar: “Bu sayıdan şu kadar öğretmen çalıştırmanız için size yetki vereceğiz” denilecek. Diyecekler. Ona göre hareket edeceğiz. Artık rakam vermek mümkün değil ama şunu söyleyeyim: Bu yıl öğretmen arkadaşlarımızın işe alımları konusunda mülakat sürecini düzgün bir mülakat sürecine dönüştürmek istediğimiz için biraz zaman alacak.

Deprem Bölgesinde Eğitim

Yeni eğitim-öğretim yılının hayırlı olmasını dileyen Bakan Tekin, programlara katılarak okulların açıldığı gün depremden etkilenen Hatay, İskenderun ilçesi ve Osmaniye’yi ziyaret ettiklerini belirtti. Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depreminden etkilenen 11 ilde yaklaşık 3,5 milyon öğrencinin bulunduğunu belirten Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü: Depremden önce 11 ilde 10 bin 539 okulumuz vardı. Yani okuldan ziyade sınıfa göre hesaplama yapıyoruz. Derslik sayısına baktığımızda 114 bin 675 dersliğimiz var. Depremden etkilenenlere baktığımızda 936 okulumuz ya yıkılmış, ağır hasarlı ya da orta hasarlı, dersliklere baktığımızda ise 11 bin 728 dersliğimiz yani 936 okulumuz var. Artık burada da önemli önlemler aldık. Çelik veya prefabrik yapı olarak toplam 11 bin 700 dersliğe baktığımızda 2 bin 573 yeni derslik hizmete açıldı. Ayrıca konteynerlerde eğitim yapan öğrencilerimiz var. Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla sürecin hızlı bir şekilde yürütülebilmesi için bölgedeki okul ihtiyacının yatırım bütçesinden karşılanması yönünde de talimatlarımız var.

Toplam 11 bin deprem bölgesinde. Kayıp Sınıf

Süreci koordine etmek için deprem odaklı toplantılar düzenlediklerini belirten Tekin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın süreci yakından takip ettiğinin altını çizdi.

Sağlıklı Beslenme Kutusunda Neler Olmalı?

Depremde hasar gören okulların tamamlanma süresine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Tekin, konuşmasına şöyle devam etti: Toplamda 11 bin civarında derslik eksik ama 2 bin 573 derslik inşa etmiş durumdayız. Derslik bazında ise 11 bin derslik ihtiyacımız 9 bin dersliğe düştü. Yaklaşık 4 bin derslik olan bu dersliklerin bir kısmını Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla çelik yapı olarak inşa edeceğiz ve dolayısıyla büyük bir kısmını önümüzdeki bahar eğitim-öğretim yılının başına hazır hale getireceğiz. Bunların önemli bir kısmı 2024 baharında yetiştirilecek. Hatta eylül ve ekim aylarında üretimi devam eden çelik yapılar da var, onlar da tamamlanacak. Amacımız buradaki eğitim ve öğretim ihtiyacını derslik anlamında, dersliklerdeki eksikliklerimizi önümüzdeki Eylül ayında, yani 1 yıl sonra tamamlamak. O kadar çaba harcıyoruz, umarım bunu başarabiliriz.

Konteynerlerde 21 Bin 500 Öğrenci Eğitim Görüyor

Tekin, deprem bölgesinde eğitim alamayan öğrenci kalmadığını söyledi. Tekin, depremden etkilenen 11 ilin tamamında 21 bin 500 öğrencinin konteynerlerde eğitim gördüğünü, sağlıklı okulların ikili eğitim kapsamına alındığını belirterek, “İnşaat süreciyle ilgili takvimimiz ilçedeki derslik sayısına ulaşmak. Eylül ayında bu 11 il, depremden önce.” Deprem bölgesinde yaklaşık 220 bin öğretmenin afetten etkilendiğini vurgulayan Tekin, il müdürleri tarafından bu öğretmenlerle bizzat iletişime geçildiğini söyledi. Deprem bölgesindeki mevcut ve yeni atanan öğretmenlerle barınma ihtiyacı olup olmadığının tespiti için temasa geçildiğini belirten Tekin, “Bu 11 ilde yaklaşık 11 bin öğretmenin barınabileceği yerlere ihtiyacımız olduğu ortaya çıktı. Bizden böyle bir talepte bulundular, her birine sorduk 2: Kaç kişisiniz, birlikte mi kalacaksınız? Eşiniz, çocuğunuz, yanınızda kim var?’ Soruların sorulması ile İçişleri Bakanlığımız ve AFAD koordinasyonunda tamamını barındıracak konteynerler oluşturuldu. Dolayısıyla böyle bir operasyonla bunu gerçekleştirdik.” dedi. Tekin, ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile ilgili değişiklikleri de anlattı. Milli Eğitim Bakanı Tekin, “Öğretmenler Odası Toplantıları” kapsamında birçok toplantı yaptıklarını, öğretmenlerin şikâyetçi oldukları her konuyu söz konusu programlarda samimiyetle paylaşabildiklerini söyledi. “Sınıf tekrarı” konusunun öğretmenler tarafından da dile getirildiğini belirten Tekin, “Sınıf tekrarı hem öğrencinin sağlıklı eğitim süreci hem de öğretmen arkadaşlarımızın sağlıklı bir şekilde mesleklerini icra edebilmeleri açısından önemlidir.” değerlendirmesini yaptı.

Açıköğretime Geçiş

Bakan Tekin, açıköğretime geçişle ilgili düzenlemelere ilişkin ise, “Bunun aslında pek çok nedeni var. Öncelikle yer altı kurslarına yoğun bir eğilim gördüğümüz için bunun önüne geçmek istedik. İkincisi biz çocuklar için Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okulların müfredatları okul öncesi dönemden başlayarak 12. sınıfa kadar uzanan birbiriyle bağlantılı bir dönemdir… Dolayısıyla 9. sınıfa devam eden çocuğun okula gitmesi bizim için risktir. Yıl, 10 yıl, 11 ve 12’de bu süreci bırakıyor. Bizim için esas olan çocuklarımızı örgün eğitim kapsamında değerlendirmektir. Açık öğretim ya da açık lise dediğimiz şey aslında örgün eğitimin kurgusal olarak dışındadır ya da başta sağlık olmak üzere örgün eğitim alamayan çocuklarımıza ve diğer türlü ilişkilere bir fırsat olarak tasarlanmıştır. Aksi takdirde normal okula gidebilen ve örgün eğitime devam edebilen çocuklar ayrıldığı anda eğitim sistemi esasen bozulur. Bu bizim için değerli bir şey. Bize emanet edilen çocukları en iyi şekilde yetiştirmek istiyoruz” dedi. Bu kelimeyi kullandı.
(BSHA-Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

kulphaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu